Starzeję się! Skąd te zmarszczki?

Niedawno zauważyłam, że na mojej 25-letniej twarzy pojawiają się pierwsze zmarszczki. Od razu zasięgnęłam informacji  w Internecie, bo przecież to niemożliwe, żeby moja skóra, o którą codziennie bardzo dbam, zaczęła się marszczyć! Efekty poszukiwań odpowiedzi były dla mnie delikatnie przytłaczające. Sprawdźcie, skąd wzięły się moje pierwsze zmarszczki.

Jak powstają zmarszczki?

Jest to proces niszczenia się skóry, a dokładnie to włókien kolagenowych i elastynowych, które tworzą rusztowanie dające naszej skórze oparcie. Dzięki tym włóknom jest ona jędrna i elastyczna. Naturalnym procesem jest, iż nasz organizm po 25 latach przestaje produkować kolagen – więc jest go w naszym ciele coraz mniej. Kolagen tworzy nie tylko włókna podtrzymujące skórę, ale buduje także inne organy. Nasz organizm oczywiście dba o to, aby najważniejsze organy w naszym ciele działały jak najdłużej, dlatego to skóra pierwsze cierpi na braki kolagenu. Ubywanie go sprawia, że pojawiają się zmarszczki.

Co przyczynia się do szybszego pojawiania się zmarszczek?

Oczywiście wiek „25” jest umowny i zmarszczki mogą pojawić się wcześniej lub później. Oto lista rzeczy, która przyczynia się do szybszego marszczenia się:

  • Palenie papierosów (oraz inne używki)
  • Korzystanie z solarium
  • Opalanie się bez filtru UV
  • Częste picie alkoholu
  • Niewystarczająca ilość snu
  • Niezmywanie makijażu po imprezach
  • Częsta mimiczna ekspresja (zmarszczki mimiczne)
  • Wady wzroku i nieużywanie okularów przeciwsłonecznych (tzw. kurze łapki)
  • Nieużywanie kremów nawilżających
  • Zła dieta i brak minerałów i witamin w organizmie
  • Zanieczyszczenie powietrza
  • Osobiste predyspozycje

Z tej listy ja mogę wykluczyć cztery ostatnie punkty. Moja mama wciąż wygląda bardzo młodo, więc nie mam predyspozycji do szybszego starzenia się. Moja dieta zawsze była zrównoważona, większość życia mieszkałam wśród terenów zielonych, a kremów używam codziennie.

Co więc sprawiło, że pojawiły się pierwsze, widoczne zmarszczki? Niestety błędy młodości. Jako nastolatka, aż do ukończenia 22 lat, często chodziłam na imprezy, gdzie dym papierosowy był gęstszy niż poranna mgła, a alkohol lał się w dużych ilościach. Po takich imprezach niestety często byłam zbyt zmęczona, żeby zmywać makijaż. Zaniedbanie skóry w młodości (pomimo tego, że teraz zmądrzałam), ma swoje efekty dzisiaj w postaci pierwszych zmarszczek.

Czy można jakoś usunąć zmarszczki bez botoksu?

Moje kolejne poszukiwania nie dotyczyły powodów, ale tego, czy można zahamować cały proces starzenia się skóry. Natknęłam się na blog kosmetyczki, która specjalizuje się w wykonywaniu peelingów kwasami. Jest ich bardzo dużo, a kilka typów jest przeznaczonych specjalnie na spłycanie zmarszczek. Mnie zainteresował szczególnie jeden – kwas migdałowy. Nadaje się idealnie do odżywienia skóry oraz odbudowania drobnych zmarszczek. http://magdalenajaglarz.pl/blog/zabiegi-gabinetowe/kwas-migdalowy-wady-i-zalety/

Pod powyższym linkiem znajdują się kompleksowe informacje na temat kwasu migdałowego, polecam poczytać, a ja siadam, aby poszukać kosmetyczki w mojej okolicy, która oferuje zabiegi kwasem migdałowym. 🙂

 

Skomentuj

