Żelatyna w diecie – warto?

Hej!

Ostatnio natknęłam się na informacje dotyczące żelatyny  i jej zbawiennego działania na jędrność naszej skóry oraz stan kości i stawów.

Postanowiłam przeprowadzić mały eksperyment i wprowadzić do swojej diety żelatynę- zarówno w postaci galaretek, zimnych nóżek,  żelków jak i po prostu w suchej postaci (łyżeczka dziennie).

Dodatkowo 3 razy tygodniowo chcę stosować jedną z tych maseczek: http://swiat-kosmetykow.pl/5-domowych-zabiegow-pielegnacyjnych-zelatyny/

Daję sobie miesiąc – zobaczymy czy wytrwam, no i czy będą widoczne jakiekolwiek efekty! 🙂

Reklamy

4 thoughts on “Żelatyna w diecie – warto?

  1. Hej,
    ja też sporo naczytałem się o działaniu lub też nie działaniu kolagenu czy też żelatyny na stawy i skórę. Najprościej rzecz ujmując jest ona trawiona. Dlatego przy spożywaniu kolagenu celem wzmocnienia jędrności skóry (jeśli mamy niewielką jędrność) należy zadbać o spożywanie kolagenu o bardzo małych cząsteczkach – zaleca się 1000 unitów czyli daltonów (wielkość cząsteczki). Wtedy taka cząsteczka może zostać wchłonięta w jelitach, a nie strawiona i tak trafi bezpośrednio do układu.
    No i pamiętaj, że synteza kolagenu odbywa się w obecności witaminy C. Spożywaj jej min. 200 mg, choć można nawet więcej. Nawet 500 mg jest uznawane za bezpiecznie. W sumie z witaminą C jest tak, że trudno nią przedawkować i w sumie nawet nie ma badań mówiących o jej negatywnym wpływie. Szkoda, że normą w Polsce jest 80-100 mg witaminy C, bo jednak to ona wspiera tak wiele procesów – szczególnie tych odpowiedzialnych za młodość.

    Czekam na wyniki!
    I trzymam kciuki za bloga
    Mateusz

    Lubię to

    1. Wow, dzięki Mateusz!
      Zapisuję sobie Twoje informacje i w weekend na pewno usiądę i przegoogluje internety żeby je zgłębić.
      Ja słyszałam że wit. C praktycznie nie da się przedawkować, a nawet jeśli nam się to przydarzy, to po prostu wydalimy ją z moczem i nie będzie żadnych negatywnych skutków widocznych w naszym organizmie. 🙂

      (nie)dzięuję za kciuki!

      Lubię to

  2. Ach i teraz pomyślałem jeszcze. Przemyśl źródła żelatyny. W żelkach znajdziesz też wiele cukrów, a cukier źle wpływa na całe ciało – także na skórę. W przypadku skóry proces glikacji po prostu ją niszczy, Dlatego cukier powinien być rodzynką na torcie, a nie tortem 🙂
    A tak w ogóle dużo cukru spożywasz?

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s